Subscribe to RSS feed Prenumerera på RSS-flöde or eller follow me follow me on Twitter? på Twitter?
Michael had written up a Michael hade skrivit upp en review granska scrutiny granskning of this blog. den här bloggen. Being honest and in-your-face, I found it a nice read. Att vara ärlig och in-your-face, fann jag det en trevlig läsa. Do go over there and let him know your thoughts. Gå dit och låt honom veta dina tankar.
In his review, Michael said: I sin recension, sa Michael:
4. 4. No ads on the site, there is nothing wrong with ads but it is refreshing to see that this blogger isn’t just out to make a quick buck (not that it is that easy to make a quick buck with blogging, your better off making a quick buck from a minimum wage job). Inga annonser på sajten, det är inget fel med annonser men det är uppfriskande att se att denna bloggare isnâ € ™ t bara för att göra snabba pengar (inte att det är så lätt att göra snabba pengar med blogging, er det bättre göra snabba pengar från en minimilön jobb).
It caught my eye, because he reflected exactly the same reason because of which I do not place ads here(yet). Den fångade min blick, eftersom han tänkte exakt samma skäl på grund av, som jag inte placera annonser här (ännu).
Most bloggers start a blog, usually on Blogger, and slap ads all over the blog. De flesta bloggare starta en blogg, vanligtvis på Blogger och annonser SLAP hela bloggen. They write up a few posts, and hope to become the next John Chow or Jeremy Schoemoney or Darren Rowse. De skriver upp några inlägg, och hoppas att bli nästa John Chow eller Jeremy Schoemoney eller Darren Rowse. What they do not understand is the hard work, determination and perseverance that the A-listers had. Vad de inte förstår är det hårt arbete, målmedvetenhet och uthållighet att A-listers hade. It is these qualities that helped them reach where they are. Det är dessa egenskaper som hjälpt dem att nå där de är.
Fast forward, and every average blogger has ads on his blog. Snabbspola framåt, och varje genomsnitt bloggare har annonser på sin blogg. They do not take into account that almost the above-mentioned blogs, and many others, did not start out as money-spinning ventures, and was just a place for the authors to relax and share their thoughts every evening after a hard day's work(some were even unemployed). De tar inte hänsyn till att nästan ovan nämnda bloggar, och många andra, inte börjar som pengarna spinning ventures, och var bara en plats för författarna att slappna av och dela sina tankar varje kväll efter en hård dags arbete ( några var även arbetslösa). They did not have ads, and the sponsorship badges covered their hosting and ISP charges. De hade inte annonser och sponsring emblem täckte deras webbhotell och ISP avgifter.
Here is my line of reasoning: Här är mitt resonemang:
- New blogs have low traffic, mostly below 1k. Nya bloggar har låg trafik, mestadels under 1k.
- They have a fragile readership, which gets frustrated easily. De har en bräcklig läsekrets, som blir frustrerade lätt. Loyal readers are few and far apart, and hence there is a lower chance of maintaining readership if they are irritated. Trogna läsare är få och långt ifrån varandra, och därför finns det mindre chanser att behålla läsekretsen om de är irriterade.
- CPC (cost-per-click) of these blogs are very low, since they have less demand. CPC (kostnad per klick) av dessa bloggar är mycket låg, eftersom de har mindre efterfrågan.
- CTR (click-through-ratio) is low, usually below 5%. CTR (click-through-ratio) är låg, vanligen under 5%. This is due to many reasons, of which the most important is poor optimization. Detta beror på många orsaker, av vilka den viktigaste är dålig optimering.
- Loading times are affected by ads. Laddar tider påverkas av annonser. Higher loading times equal more frustrated visitors leaving your site before it loads. Högre laddningstider lika irriterad på att besökare lämnar din webbplats innan de laddas.
- Poor impression in the eyes of readers. Dåligt intryck i ögonen på läsarna. Most readers consider blogs with ads in lower esteem than those without ads. De flesta läsare anser bloggar med annonser i lägre självkänsla än de utan annonser. I personally do this too Jag personligen även detta

Thus, new blogs with ads have many cons. Således nya bloggar med annonser har många nackdelar. Now, let us look at what a typical new blog with low traffic gets: Låt oss nu titta på vad en typisk ny blogg med låg trafik får:
CPC : $0.1 CPC: $ 0,1
CTR : 3% CTR: 3%
Daily traffic : 250 Daglig trafik: 250
0.1 x 3% x 250 x 30 = $22.5 0,1 x 3% x 250 x 30 = $ 22,5
The above calculation is actually quite lenient. Ovanstående beräkning är faktiskt ganska mild. Yet, it manages only $22. Ändå lyckas den endast $ 22. This does not take into account the traffic dip during weekend. Detta tar inte hänsyn till trafiken dopp under helgen. This sum is for blogs with audience comprising of moderately tech-savvy people. Detta belopp är för bloggar med publik bestående av måttligt tekniskt kunniga personer. If your blog has a target audience of web masters/geeks/hackers, then you are in big trouble, because techies develop AdSense wallpaper effect. Om din blogg har en målgrupp som består av webbansvariga / nördar / hackers, då är det stora problem, eftersom techies utveckla effekt AdSense tapet. This means that they skip over ads by habit, because they see hundreds of ads every day. Detta innebär att de hoppar över annonser av vana, eftersom de ser hundratals annonser varje dag.
Now tell me, would you want to compromise a good reader experience, and low load times just for a meagre sum of $22, less than $1 per day? Säg mig nu, skulle du vilja att kompromissa en god läsare erfarenhet och låga laddningstider bara för en knapp summa av $ 22, mindre än 1 dollar per dag? You would lose several visitors who hate ads. Du skulle förlora flera besökare som hatar annonser. Over a longer duration, such pissed-off visitors would hurt your traffic and decrease you earnings more than the $22 you lose every month by not placing ads. Under en längre tid, så pissed off besökarna skulle skada din trafik och minskar du resultatet mer än $ 22 du förlorar varje månad genom att inte placera annonser.
I personally would not compromise a neat, easy to read, quick-loading blog for just $22. Jag personligen inte skulle äventyra en snygg, lätt att läsa, snabb lastning blogg för bara $ 22. Maybe $100+ would suffice. Maybe . Kanske $ 100 + skulle räcka. Kanske.
Related reading Relaterade läsning
- Sony unveils World's Slimmest Display Sony släpper världens tunnaste Display
- Creative uses of Sony's new razor-thin display Kreativ användning av Sonys nya rakbladstunna display
- Display follower count chicklet with Twitter Counter Display efterföljare räkna Chicklet med Twitter Counter
well patience holds the key which I lack… och tålamod är nyckeln som jag saknar ...
@Ashwini: Yes, you shouldn't stick ads everywhere from word go….It will cause a bad impression. @ Ashwini: Ja, du håller inte annonser överallt från ord gå .... Det kommer att orsaka ett dåligt intryck. See Michael's review, he says its nice to see a site with no ads. Se Michael's granskning, säger han dess trevligt att se en webbplats med inga annonser. That says a lot Det säger en hel del
I'm leaning towards this way of thinking as well. Jag lutar åt att detta sätt att tänka också. At first I loved the idea of making money by blogging (Something I enjoy), but over time I realised that it was the blogging, not the money, that I really enjoyed. Vid första jag älskade idén att tjäna pengar genom att blogga (Något jag tycker), men med tiden insåg jag att det var blogging, inte pengarna, som jag verkligen njöt. I'm stripping out ads for the time being as well. Jag utelämnar annonser för närvarande också.
@Michael: Glad you are going towards zero ads. @ Michael: Kul att du går mot noll annonser. Looking forward to more great stuff from you! Ser fram emot fler bra grejer från dig!